ثبت برند و علامت تجاری

امروزه برند سازی و ثبت برند و علامت تجاری به عنوان یکی از عوامل موثر در رشد و شکوفایی بنگاه‌های اقتصادی شناخته شده است. به همین ترتیب سوء استفاده از برند و علامت تجاری بنگاه‌های اقتصادی که از حسن شهرت خوبی در میان مصرف‌کنندگان برخوردارند به عنوان چالشی بزرگ گریبانگیر تولیدکنندگان شده است.

مزایای ثبت علامت تجاری:

  • عدم سوء استفاده از نام تجاری توسط رقبا
  • پرهیز از ثبت برند شما توسط رقبا
  • متمایز سازی محصولات شرکت از تولیدات سایر رقبا
  • ایجاد آرامش روانی برای مدیران واحدهای صنعتی
  • پیگیری حقوق قانونی شرکت‌هادر صورت سوء استفاده از نام تجاری آن‌ها

هدف از ثبت علامت تجاری چیست؟

هر برند یا علامت تجاری ار طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالا ها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ ،صاحب اثر را محافظت می کند.

مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ مربوطه را دارد.

محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام ها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارند تایید می شود.

از دیدگاه وسیع تر ،علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود  اقتصادی به صاحبان آن ها در سطح جهانی سرمایه گذاری کرده و این ابتکار را ترویج می دهد.

حفاظت علائم تجاری همچنین مانع تلاشهای رقبای غیر منصف،مثل متقلبان ،برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب یا متفاوت می شوند. ابن نظام،آگاهی و امکان سرمایه گذاری جهت تولید و فروش کالا ها و خدمات را در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم می دهد  و از این راه تجارت بین المللی را تسهیل می کند

ثبت برند و علامت تجاری

مراحل ثبت برند:

۱) درخواست استعلام برند از طریق استعلام برند آنلاین در سایت دپارتمان ثبت سحاب اندیشه:

برای ثبت برند و لوگو ابتدا باید اطمینان حاصل شود که برند درخواستی در طبقه ی مورد نظر آزاد بوده و به نام شخص دیگری ثبت نشده باشد

۲) تکمیل مدارک و امضای قرارداد:

پس از استعلام و مطمئن شدن از آزاد بود برند درخواستی ، برای شروع فرایند ثبت برند باید قراردادی فی ما بین مشتری و شرکت سحاب اندیشه منعقد گردد.

همچنین مدارک مورد  نیاز جهت شروع فرایند ثبت علامت تجاری باید تکمیل شود ، این مدارک عبارتند از : مدارک شناسایی(اسکن کارت ملی و شناسنامه) – مجوز فعالیت در حوزه مورد نظر (پروانه کسب – پروانه بهره برداری – جواز تاسیس) – کارت بازرگانی (در صورت درخواست طبقه ی صادرات و ثبت برندی که ریشه ی فارسی نداشته باشد)

۳) شروع فرایند ثبت اظهارنامه:

در این مرحله برند درخواستی وارد فرایند ثبت اظهارنامه می شود به این معنی که پس از ثبت درخواست اظهارنامه ، مدت زمانی طول می کشد تا کارشناسان اداره ی ثبت پرونده ی مورد نظر را بررسی کرده و در صورت عدم وجود مشکل ، پرونده را فاقد نقص تشخیص داده و پذیرش کنند.

آگهی تقاضا : در این مرحله پرونده مورد نظر فاقد نقص و مشکل تشخیص داده شده ، لذا باید هزینه ای تحت عنوان آگهی تقاضا (روزنامه رسمی اول) پرداخت شود ، پس از پرداخت هزینه آگهی تقاضا و چاپ این آگهی ، یک بازه ۳۰ روزه ایجاد می شود که در این بازه اگر شخص حقیقی یا حقوقی به این پرونده اعتراض نداشته باشََد وارد مرحله پذیرش می شود.

پذیرش: پس از گذشت ۳۰ روز از پرداخت هزینه آگهی تقاضا ، ابلاغیه ای تحت عنوان ابلاغیه پذیرش به پرونده مورد نظر ارسال شده و پس از مشاهده ی این ابلاغیه ، باید هزینه ی حق الثبت پرداخت شود

آگهی رسمی : پس از پرداخت حق الثبت ، ابلاغیه آگهی رسمی به پرونده مورد نظر ارسال می شود ، که پس از مشاهده ی این ابلاغیه باید هزینه آگهی رسمی(روزنامه دوم) پرداخت شود ، در این مرحله روند پرونده تقریبا رو به اتمام است و پس از چاپ آگهی رسمی می توان سند علامت تجاری مورد نظر را دریافت کرد.

دپارتمان مشاوره ثبت سحاب اندیشه

دپارتمان مشاوره ثبت سحاب اندیشه

 آدرس : قم - خیابان انقلاب-ابتدای 45 متری عمار یاسر-پلاک13-طبقه فوقانی عکاسی سیما-واحد 4






    شماره تماس


      تلفن دفتر : 02537716717       اصلانی : 09902204228     پیام رسان : 09018121304


    ما را دنبال کنید


    2018 © تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت مهندسی سحاب اندیشه محفوظ می باشد.
    طراحی توسط ARKweb Design By